Thursday, March 24, 2011

~rubic cube=game 4 genius??~


hangpa knai dak bndalah ni??
lau x knai baik hngpa masuk tadika blik ah..wt malu cikgu ja..
ni orang pnggl rubic cube..dlm bahasa malaysia nya kite pggl kiub rubik...
aku lak pnggl game 4 genius..
zaman2 kecik dlu pemes prmainan ni nih..
0rg suma pakat d0k men..
skang budak2 x lyn sgt..suma d0k bz ngadap lapt0p,psp ja...hampeh..

dr dulu ag,aku cukup kagum ngan org yg reti maen bnda nih...
tambah2 ag,aku ni x reti men..spatah haram p0n x phm cane nk maen...
tp tu dulu....crita mggu lepas...
skang aku da pndai wat da skit2...
bulih lar nk s0lve smpai layer kdua tuh...
layer last x smpat blajaq,cikgu da innalillah...(gurau jek)

bg aku,org yg reti men nih,die tu genius...
mana x nya,nk men bnda nih stategi tuh pnting...
k0 kna taw cane nk susun kiub kecik2 tu ikut susunan yg bt0i..
ingat senang ka nk putaq bnda tuh...
skjp putaq atas,skjap putaq kiri..
pastu bawah lak...
lau x reti strategi mmg ke laut ler jwb nyer...

dulu aku tgk ja org men..(nk wat sndirik mmg x ar kan)
bila um0q da cecah 20 dekad ni bru gedik2 nk blajaq..
nape??
as i said, genius je pndai men bnda nih..
s0,kunun2 nye nk test la ke-genius-an aku...
s0, agak2 ape level aku skg ni??(fikir2 n renung2 an)

0tak p0n da tump0i...
slalu lupa step..
hahahahahhaha
kredit t0 aik0,zahidah, n hajar (name glemer) yg x kenal penat lelah ngajaq aku..
k0rg mmg genius ah...sat ja da siap...
sr0nok tg0k hangpa wat...
(sikit masa ag aku p0n terer cam hngpa gak)


haa...
ni la step2 die nk s0lve game genius nih...
ingat senang ka...
berpusing kpala aku neng0k..
tp lau da byk kali wt,jadik senang la...
pepatah kan da kate alah bisa tegal biase...
aku lak kata practice make perfect(p0yo jer)..

t0 all the genius,man n woman...
do try this at h0me...its fun indeed

p/s:ianya satu kpuasan biler kiter dpt s0lve the pr0blem...i l0ve math!!!



No comments: